zadání práce od 4. - 7.5. 2020
ZADÁNÍ PRÁCE - SOUBORY KE STAŽENÍ
předmět | učivo |
Čj | Dobrý den, opět nás čeká kratší týden a tedy i kratší úkol. V čítance si na stránkách 140-143 přečtěte ukázky tzv. městských legend.Nezapomeňte si na str.140 přečíst nahoře v červeném rámečku, co je to městská legenda nebolí současná pověst. Až budete mít ukázky přečtené odpovězte na otázky 1,2 na straně 140 a na otázky 3,4 na straně143. A pozor-poslední otázka- Zkuste zjistit od maminek, tatínků, babiček, dědečků, strejdů, známých nějaký jiný příběh, než jste četli v čítance,který by se dal označit za městskou legendu. Legendu mi napište, stačí stručně popsat děj. Odpovědi na otázky z učebnice plus na moji bonusovou otázky mi pošlete. Hezké putování s mrazem v zádech vám přeje Lucie Vaněčková |
M | Tento týden budeme konstruovat kružnici vepsanou trojúhelníku. Je to popsáno v učebnici 107/D1 a na tomto odkazu máte připravené video. https://drive.google.com/drive/folders/1UJQmltPXabctliGD4bVdSAxzGXezelRu Vypracujete cvičení z učebnice 107-8/1, 2, 3, 4, 5 a z PS 38/6, 7 |
Aj | Batty: google classroom + pondělní videokonference Pilařová - práce zadávána na google classroom , pro heslo kontaktujte e.pilarova@zspetriny.cz Michaela Křiváčková - práce zadávána přes Google Classroom. Tamtéž odkaz na online setkání. m.krivackova@zspetriny.cz G.Šaginjanová práce zadávána přes Google Classroom. Kontakt: g.saginjanova@zspetriny.cz |
D | Téma: Římské výboje v západním Středomoří, prosím přečíst v učebnici s. 106-108, vypracujte do sešitů horní otázky na s.109. Odpovědi mi nemusíte posílat. Naopak pošlete odpovědi zadané minulý týden na téma Etruskové a římské království (ti, co to ještě neposlali) |
Př | Úkol na dnešní týden spočívá ve vycházce do přírody, či na zahrádku a sebrat si pár kamenů, na které si nakreslíte životní cyklus hmyzu (proměnu dokonalou a nedokonalou: tedy --> vajíčko - larvu (u proměny nedokonalé prosím o nakreslení dvou podob larev) - kuklu (i proměny dokonalé) - dospělého jedince. Po dokončení kreseb na kameny si na papír nadepište "Proměna dokonalá" nebo "Proměna nedokonalá". Na papír pak poskládejte kameny tak, jak jdou jednotlivé fáze za sebou. Vyfoťte a pošlete na e - mail --> a.nekolova@zspetriny.cz . Prosím o uchování kamenů pro další výuku. Děkuji. Pro inspiraci přikládám obrázky v příloze. Pomůcky: dostatečně velké kameny, fixy, pastelky, papír. |
Z | 1) Přečíst v učebnici kapitolu „Království hor“ str. 66-67 2) Odpovědět do sešitu na otázky: a) Jak vznikají hory? (Opakování ze str. 36-37) b) Co je to sněžná čára? c) Co je to hranice lesa? d) Popiš výškové krajinné stupně. (Jak se mění skladba dřevin od nížin po horské vrcholy?) e) Proč v našich horách nenajdeme trvalý led a sníh? f) Jak se rostliny přizpůsobily životu ve vysokých horách? g) Jak lidská činnost negativně ovlivňuje přírodu hor? h) Kdo to byl Ötzi? (pro více informaci použij internet) 3) Dobrovolný domácí úkol: - Vybrat si jedno libovolné pohoří (v Česku, Evropě nebo ve světě) a vytvořit o něm prezentaci na cca 6-8 slidů, (kde se nachází, jaké jsou nejvyšší hory, geologická historie, zvířata/rostliny, zajímavosti…). Nabídka pro inspiraci: Krkonoše, Šumava, Tatry, Alpy, Karpaty, Himaláje, Skalisté hory, Andy, Atlas, Dračí hory... |
F | Výuka stále probíhá na https://classroom.google.com V případě potíží se obraťte na email r.krestan@zspetriny.cz |