zadání práce od 25. - 29.5. 2020
předmět | učivo |
Čj | Tento týden jsem si pro vás připravila dva úkoly. První úkol se týká opakování pravopisu a druhý je z učebnice literatury, kde máme text od Jarka Nohavici. 1) Zopakujte si pravopis vlastních jmen. Posílám odkazy k on line testům. Opět jsem se snažila vybrat testy, které obsahují řešení i zdůvodnění pravopisných jevů. https://www.pravopisne.cz/2014/11/test-podstatna-jmena-obecna-a-vlastni-11/ 2)Přečtěte si v čítance na straně 180 text písně J.Nohavici Hlídač krav. A odpovězte na otázku 3 na straně 181. Druhá otázka zní: Napište první verš sloky, kterou považujete za refrén. A nezapomeňte číst Staré řecké báje a pověsti. |
M | Téma: Trojúhelníky
Domácí úkoly: Budou zadány vždy v pondělí nebo v úterý ve složce 6 Dú na níže uvedených odkazech (google drive). Zde bude uveden jeden soubor, kde budou vysvětleny podmínky pro odevzdání Dú. Téma Dú bude ze “staršího” učiva, mohou vypracovat i ti, kteří mají zpoždění v probíraném učivu! Pokračuji v natáčení hodin: https://drive.google.com/drive/folders/1AnNI4_ZS7Et2j3VFcaUDonh9Pww9RwmM nebo https://drive.google.com/drive/folders/1jjhWsBzhfQj7DUaJ8cpjq6KPlHTq7FfA Dotazy, připomínky, apod. na: h.kadlecova@zspetriny.cz |
Aj | E. Pilařová - práce zadávána průběžně na Google Classroom. Informace , dotazy kontaktujte e.pilarova@zspetriny.cz Batty - videokonference + google classroom |
D | Tento týden si budeme hrát a opakovat. Do lišty na Googlu si zadejte https://www.etaktik.cz/download/reseni/trd_hd6.pdf . Nalistujte si v hravém sešitě s. 38(trochu déle to trvá) a prohlédněte si cvičení 8,9,10. To stejné udělejte na s. 39 cv. 11,12,13 a s.40 cv.16 Pak se můžete podívat i na kulturu Řecka, jsou tam hezké obrázky. Berte to jako opakování a tentokrát nic neposílejte. |
Z | 1) Zamysli se, co pro tebe znamená domov, kde se cítíš doma? 2) Porovnej, jak se liší způsob života Petra a Eriky: Petr žije v Lucembursku v bohatší rodině. Navštěvuje soukromou školu a chce studovat práva, protože jeho otec je taky právník. Rád čte, sportuje s kamarády a po večerech hraje videohry. Petrova máma nepracuje, ráda vaří a přispívá svými recepty do kuchařského časopisu. O víkendech jezdí rodina autem k známým nebo navštěvuje luxusní restaurace nebo divadla. Erika žije v Libérii v odlehlé vesničce v provizorní chýši s matkou. Do školy nehodí, protože nejbližší je ve městě vzdáleném 4 hodiny autem, které ovšem rodina nemá. Doma jí učí matka základním dovednostem, pracuje na poli a odpoledne si hraje s kamarády. V létě je trápí obrovské sucho a častý je i nedostatek vody. Tatínka Erika nemá, umřel před lety na epidemii cholery. Až vyroste, ráda by se stala doktorkou a pomáhala ve své vesnici, bohužel, studia jsou velmi drahá. a) Najdi na internetu informace o Lucembursku a Libérii (kde leží, jak je země vyspělá, ekonomická úroveň země…) b) Jak si myslíš, že se bude lišit kvalita zdravotnictví, školství, služeb v Lucembursku a Libérii? c) Porovnej způsob života Petra a Eriky, jak se liší? Co mají podobného? Jaké mohou být klady a zápory života v Lucemburku a Libérii? d) Jak si žijeme my v Česku? Podobá se způsob života u nás spíš Lucembursku nebo Libérii? |
Př | Výuka dále probíhá na Google classroom "Kdo ještě neodevzdal úkol z předchozího týdne, ať tak učiní, co nejdříve. Děkuji. " |