zadání práce od 23. - 27.3. 2020
2.C - Zadání práce na týden od 23. do 27.3. 2020
Ahoj děti!
Od některých z vás už mám ukázky práce - deníky, hodnocení, úkoly z učebnic - jde Vám to moc dobře! Na etřídě najdete fotogalerii ukázek deníků, abyste měli představu, jak to dělají ostatní spolužáci. V některých denících vidím důkazy o jaru, v jiných zatím ne. Bude to tedy zásadní úkol tohoto týdne - pracovat s deníkem a pozorováním jara. Každý den si aspoň jeden důkaz zapiš!
ÚKOLY DO DENÍKU - PRVOUKA:
Najdi a zapiš (nebo zakresli) alespoň 5 důkazů o tom, že přichází jaro (každý den jeden). Pokud už je v deníku máš, jsi hotov! Někdo psal o rostlinách, že už brzy pokvete meruňka, že je zelenější tráva, někdo našel sasanky, fialky a petrklíče. Jak to vypadá s ostatními rostlinami? S teplotou? (Mění se třeba to, kolik si toho na sebe oblékáš?) S hmyzem? (Jaký hmyz vidíš a co dělá?) Co ptáci? Sledujte, jak brzy ráno zpívají a párují se!
PTÁCI - VIDEO nebo UČEBNICE:
Budeme si o ptácích tento týden povídat víc a pustíme si i video (https://www.youtube.com/watch?v=ksdVrwCILuo). Budou tam slyšet i vidět ptáci a najdeš tam i spoustu inspirace, jak se pozná jaro. Při poslechu sleduj, který ptáček se ti nejvíc líbí svým 1. vzhledem 2. zpěvem 3. chováním - názvy tří vítězných ptáků zapiš do svého deníčku (nebo ptáčky podle videa nakresli).
Pokud nemáš přístup k tomuto videu, pozoruj je v přírodě nebo nakresli z učebnice s. 53 do deníčku 3 ptáky a pojmenuj je.
3) FOTKA
Na přiložené fotografii si všimni, že část rostliny vyrostla teď na jaře a je pěkně zelená, zatímco jiná část je uschlá - ta je ještě z loňska. Najdi v přírodě kolem sebe také takovou rostlinu (může to být bylina, keř i strom), na které najdeš obě části (čerstvou i loňskou) a zakresli ji do deníku. Popiš na ní, co je čerstvé a co je zbytek z loňska.
4) Pracovní list VLAŠTOVKA - obrázek vlaštovky vybarvi podle skutečnosti a vypracuj úkoly. Můžeš list vložit do deníčku, pokud to půjde. Vlaštovka je pták. Co můžeš říct, že je pro ptáky typické? Čím se liší od jiných druhů zvířat (savců, ryb...)? Jeho typické části těla popiš na velkém obrázku vlaštovky na pracovním listě a případně další postřehy zapiš okolo ní. Zkontroluj své postřehy podle učebnice prvouky s. 56 (popis částí těla holuba). Máš všechno?
MATEMATIKA s. 46, 47
růžový sešitek 4 sloupečky s. 9
ČJ s. 54 a 55 (stále párové souhlásky)
Pracovní list (čtení s porozuměním) -
“Banánový chléb” (máte nakopírováno, kdo si vyzvedával učebnice) a můžete si chlebíček samozřejmě i opravdu upéct!
opakovací úkol nakopírovaný pracovní list s. 13/30 Vybarvování podle ú/ů/u.