zadání práce od 16. - 20.3. 2020
1.C
ČJ | písanka 13 - 17, učebnice kočička 74-75 |
MA | strany 74-75 |
PRV | pošlu pracovní listy |
POZNÁMKY | Choďte do přírody :-) |
Úkoly 16.3. -20.3.
Udělejte si hlavně čas na chození ven!! :-)
A pak si zkuste každý den napsat jednu stránku písanky. Ale opravdu jen jednu - budete-li moc hnát, některé děti si tvary písmen nezafixují a budou v tom mít zmatky. Myslím, že vás čekají stránky 13-17 (nemám ji tady)
MATEMATIKA -
aktuálně byste měli mít hotovo na str.73 - Tam přibylo nové prostředí Autobus 72/1 a 73/1, které je zrovna dost vázané na třídu.
Můžete se ale podívat na video https://www.youtube.com/watch?v=iQ2myInX1sM nebo trochu reálnější prostředí :-) https://www.youtube.com/watch?v=pJ-E4dnKu2w )
Budete-li mít chuť, můžete si takto hrát i doma (názvy zastávek :
U pelechu, Záchodová, U koše.... by mohly bavit:-)
Kdybyste se tohoto prostředí lekli, neděste se - budeme se mu po návratu věnovat a děti to zvládnou dohonit).
Úplně nejsem zastánce těchto cvičení na https://www.matika.in/cs/ Teda jsem, ale až později, když děti porozumí celému procesu. To schéma tabulky by mělo následovat až potom. Všechno ostatní ať určitě dělají – bude je to i bavit. Takže, ať zkouší jezdit po bytě a nějak si to zapisovat po svém. Tabulka nám z toho vyleze až po čase – vydržte :-)))
prostředí Neposedové str.73/2 – je sice taky nové, ale jednoduché (jde o to, poskládat čísla na místa tak, aby všechna patřila správně.
Prostředí Šipkový zápis 72/3 – je staronové a většina dětí se v něm orientuje. Nově jim přibyly chybějící šipky v části A: Obecně jde o to, aby krokování na straně A: došlo na stejné místo, jako jednosměrné krokování na straně B: Tedy šipky v A: se „poperou“ a do B: se zapisuje vítěz (to nám vyplynulo z diskuzí ve třídě:-) Ve žlutě označené části můžou být vždy jen šipky jednoho směru :-)
NOVÉ ZADÁNÍ: od str. 74 do str. 76
74/1 Tady si zahrajete nejlépe se dvěma kostkami, které doma najdete a definujete si, která znamená „dopředu“ a které „dozadu“ (ale případně je najdete určitě jako nějakou aplikaci pro mobil…)
74/2 K tomu potřebujete tu první učebnici matematiky na straně 22 (myslím) nemám ji u sebe, ale až půjdu do školy můžu poslat fotku.
74/3 klidně použijte sirky atp. A jen diskutujte (každá odpověď s logickým argumentem je správná!!!)
74/4 Doporučuju nejdřív se vrátit k hadům na straně 56, 59 – i na tu bílou stranu vedle a trénovat, nebo strana 61, 67
75 – tady je autobus. Zahrajte si třeba jen s nástupy a pak do toho zakomponujte i výstupy – děti to pak baví a měly by si zapisovat LIBOVOLNĚ vlastním způsobem stav v autobuse (oni totiž časem přijdou na to, že tomu musí dát systém a já bych i ty jejich prvozápisy mooooc chtěla vidět – kdybyste někdo mohl vyfotit, budu nadšená)
Zbytek by neměl být problém.
Strana 76 by už taky neměla děti trápit :-)
ČESKÝ JAZYK
Nějakým nedopatřením nemám doma učebnici, ale další tři strany. To znamená 74-76 stejně jako v matematice.
Děti si můžou zkusit https://www.gramar.in/cs/#1
ČTENÍ
je asi ze všeho nejdůležitější, prosím, abyste poctivě četli a zaznamenávali do tabulky.
A HLAVNĚ: Ať čtou to, co je zajímá a baví!!!!
PRVOUKA
zatím vás tím nebudu zatěžovat. Zkusím najít nějaké zábavné stránky a poslat :-)