logotyp
stranka-aktualne-245

Ročník 2011/2012

Anglie 2012 – šestý den

V časných ranních hodinách se děti rozloučily se svými hostitelskými rodinami a vydali jsme se do Londýna. V Londýně nás čekala celodenní pěší prohlídka města (Westminster Abbay, House of Parliament, Downing Street, Buckingham Palce, Trafalgar Square, Piccadilly Circus, Greenichský poledník, plavba  lodí po Temži - Tower Bridge, London Eye) . Večer jsme se vydali na cestu zpět do České republiky.

Obrázků: 1-4 z celkem: 77    začátek začátek o jednu stranu vpřed na poslední stranu

Datum akce: Tue, 12.6.12

Anglie 2012 – pátý den

Dopoledne děti opět byly ve škole a odpoledne jsme se vydali na výlet do Bristolu. Zde jsme si prohlédli Hardbourside a navštívili SS Great Britain, slavnou rekonstruovanou loď, která při svém spuštění na moře byla největší dopravní lodí na světě. Po prohlídce lodi jsme zamířili do historického centra Bristolu.

Datum akce: Sat, 9.6.12

Anglie 2012 – čtvrtý den

Tento den proběhla dopoledne výuka ve sportovním centru místního slavného gugbyového týmu. Odpoledne jsme navštívili za deštivého počasí Stonehenge a město Salisbury, kde jsme si prohlédli historické centrum se světoznámou katedrálou.

Datum akce: Fri, 8.6.12

Anglie 2012 – druhý den

Druhý den proběhla první výuka, kterou děti absolvovaly dopoledne. Odpoledne nás čekal výlet do mystického městečka Glastonbury a slavného opatství. Na zpáteční cestě jsme se zastavili v historickém městečku Wells s majestátní katedrálou.

Datum akce: Thu, 7.6.12

Anglie 2012 – třetí den

Třetí den si děti odpočinuly od výuky a vyrazili jsme na celodenní výlet do Oxfordu. Navštívili jsme Christ Church College. Prohlídli jsme si i krásné městečko a navštívili Ashmolean Museum, což je nejstarší veřejné muzeum Velké Británie prezentující umělecké a archeologické exponáty. V muzeu je také přednáškový sál, výzkumný ústav i restaurace. Na konci dne bylo možnost nákupů.

Zahradní slavnost 1.

Na tradiční Zahradní slavnosti jsme se nejprve rozloučili s devátými třídami a přivítali budoucími prvňáčky.

Datum akce: Thu, 31.5.12

ZS akademie

Akademie zahradní slavnosti - tance, zpěvy, aerobik, ocenění úspěchů... račte se pokochat.

ZS Módní přehlídka Praha

Modely na módní přehlídku s tématem Praha vznikly v hodinách PVP Oděvní tvorba pod vedením paní učitelky Sukové.

Datum akce: Thu, 31.5.12

Anglie 2012 – odjezd a první den

Od školy jsme odjížděli v odpoledních hodinách a vydali jsme se na dlouhou cestu přes Německo, Francii a Belgii. Další den jsme v ranních hodinách dorazili do Calais a trajektem jsme se přesunuli do lázeňského městečka Bath. První naší prohlídkou byla návštěva Roman Bath Museum a poté procházka centrem – The Pulteney Bridge, The Circus, Royal Crescent. Ve večerních hodinách jsme se všichni přesunuli do svých hostitelských rodin, kde nás čekala první britská večeře.

Datum akce: Sun, 6.5.12

Cirkus freestyle

Dne 3.5. 2012 v odpoledních hodinách se školní hřiště proměnilo v arénu pro městské freestylové sporty předvedené Cirkus freestyle asociací. Své umění a sporty jsem přišli předvést několikanásobní mistři české republiky, i světa a evropy. Nejprve ukázali co umí v několika minutové show, kdy se vystřídali sporty: footbag, freestyle fotbal, frisbee, longboard, flatland. Po show, měli žáci možnost jednotlivé sporty vyzkoušet formou workshopů, pod vedením zkušených hráčů a sportovců. Žáci i učitelé byly okouzleni uměním sportovců.

Datum akce: Thu, 3.5.12

Vernisáž Jiné světy v "Makru".

19. dubna proběhla ve výstavní síni Ústavu Makromolekulární chemie na Petřinách vernisáž výstavy prací žáků "Jiné světy" za účasti starostky Prahy 6, paní ing. Marie Kousalíkové, zaměstnanců Ústavu, žáků, učitelů, rodičů a dalších návštěvníků.

Datum akce: Thu, 19.4.12

Jarní koncert ve škole

Dne 17.4. 2012 všechny návštěvníky okouzlil a potěšil JARNÍ KONCERT, který se svým sborem a hosty připravila pro rodiče a děti paní učitelka Helena Dražská. Všem účinkujícím patří naše poděkování a velký obdiv. Koncert zahájil cyklus vystoupení, na kterých bychom divákům chtěli vždy představit nové nastudování skladeb v podání školního sboru.

Datum akce: Tue, 17.4.12

Velikonoční dílny

V pátek 30. března se od 15.00 do 18.00 hodin opět uskutečnily velikonoční výtvarné dílny. Rodiče a přátelé školy si vyráběli dekorace pro radost a pro zpříjemnění domova v jarním období.

Datum akce: Fri, 30.3.12

Vánoční trhy a dílny

Na tradičních vánočních dílnách čekala na návštěvníky příjemná předvánoční atmosféra, zajímavá nabídka činností v dílnách, možnost zakoupenídrobných výtvarných předmětů a dobroty připravené školní jídelnou.

Datum akce: Fri, 9.12.11

Škola mladých archeologů

Muzeum hlavního města Prahy – Škola mladých archeologů
Dvě třídy šestého ročníku navštívily na konci listopadu v rámci výuky dějepisu vzdělávací blok Muzea hlavního města Prahy nazvaný příznačně Škola mladých archeologů.
Žáci si vyzkoušeli na vlastní kůži, co obnáší práce archeologa. Na milimetrový papír dokumentovali kosterní nález, lepili keramické střepy, zařazovali originály keramických nádob do správných období a drtili zrní, aby si měli co dát k večeři.
Když už jsme v muzeu byli, nenechali jsme si ujít 3D promítání Langweilova modelu Prahy a jeho následnou prohlídku v reálu. Protože žáci odvedli velký kus práce, na závěr jsme zabrousili na chvíli i na výstavu Já, Merkur. Když budeme citovat jednoho žáka:“Tohle je  nejlepší muzeum na světě…“, dává to jasnou představu o tom, jak moc se žákům exkurze líbila.

Datum akce: Wed, 23.11.11

Holandsko

Ve dnech 17. až 19. listopadu navštívili žáci, učitelé a někteří rodiče žáků naší školy Holandsko. Byli jsme v Rijksmuseu, Van Gogh museu a Museu Kröller Müller. Viděli jsme skansen s větrnými mlýny, výrobu sýrů a dřeváků, jeli jsme lodí po Amsterodamských kanálech a na několika procházkách jsme pocítili atmosféru denního i nočního Amsterodamu. Počasí nám přálo, bylo to krásné.

Datum akce: Sat, 19.11.11

Plenér 2011

Tradiční podzimní plenér 7. až 9. tříd jsme strávili v kouzelné krajině Českého Švýcarska. Počasí nám přálo. "Tančírna" byla tentokrát na téma "Divoký západ".

Datum akce: Sat, 8.10.11

50 let školy - Běh pro zvíře

Tradiční "Běh pro zvíře" letos proběhl v rámci oslav 50. výročí založení školy. Na běhu školní zahradou účastníci odpovídali na úkoly o životě klokana Bennetova a kapybary, které naše škola sponzoruje v ZOO Praha. Výtěžek běhu bude příspěvkem na jejich stravu.

Datum akce: Tue, 20.9.11

Pohádka "O 12 měsíčkách".

Při oslavách 50. výročí založení školy mělo veliký úspěch divadelní přestavení 4.A třídy. Paní učitelka Slavíková nacvičila s dětmi pohádku "O dvanácti měsíčkách".

Sázení lípy

U příležitosti 50. výročí založení školy byla zasazena na školním pozemku lípa.

Datum akce: Tue, 20.9.11

Zážitkové kurzy 6. tříd

Na začátku září 2011 vyjeli žáci obou šestých tříd na čtyři dny do Krkonoš na zážitkový kurz. Zážitků si zpátky přivezli mnoho a to nejen děti, ale i učitelé. Dokladem jsou následující fotografie pořízené na kurzu.